Святой Олег брянский икона

Икона Олега Брянского

Олег Брянский — православный святой, приходящий в трудные минуты на помощь людям по зову их искренних молитв. Икона праведника, оказывающего поддержку любому нуждающемуся, — щит и опора для верующего человека.

Олег Брянский, в народе «Священный» — значимая и известная фигура в православной церкви. Он знаменит своей глубокой духовностью и верой в Господа. Всю свою сознательную жизнь он посвятил служению Богу, ни разу не упав духом.

История иконы

Олег Брянский был святейшим человеком. Он был сыном князя Романа Михайловича, правившего в Брянских землях, и внуком известнейшего Михаила Черниговского. Еще с рождения мальчику прививали любовь к Христу и наставляли на истинный путь. Олег вырос смиренным и праведным человеком, твердо решив прожить богоугодную жизнь. В юности Священный ходил в поход, сражаясь с чужеземцами, но когда отец его скончался, святой понял, что ратное дело — не его призвание. Вскоре святитель отказался от всех привилегий и власти, принял иноческий сан, став монахом. Именно в служении Господу он нашел свое предназначение.

Олег Брянский совершил много поистине чистых и благообразных поступков. Он помогал немощным людям, направлял на путь праведный и давал советы каждому, кто обращался к нему. Будучи знатным человеком и имея немалое количество золота, монах построил Петропавловский монастырь в Брянске. За все заслуги верующего человека, посвятившего всю свою жизнь Господу, причислили к лику святых после смерти.

Где находится икона Олега Брянского

В России нет ни одного города, в чьем храме нельзя было бы найти икону Олега Брянского. Практически в каждой церкви нашей страны можно увидеть святой образ монаха. Для христиан Олег Брянский считается одним из святейших мучеников, наставником и скорым помощником. Именно поэтому его святая икона обладает такой популярностью и любовью среди верующих людей.

Одна из первых и самых ранних икон мученика находится в Петропавловском монастыре города Брянска. Земляки гордятся святыней, и каждый год большое количество людей со всего мира съезжается в этот монастырь, чтобы помолиться пред святым ликом мученика.

Описание святого образа

Традиционно на иконе изображен сам Олег Брянский в одеянии монаха. Иконописцы обычно изображают в правой руке монаха храм. Другой рукой Олег указывает на священную обитель, тем самым показывая людям, что церковь является домом Господа, где каждый сможет обрести спокойствие и поддержку.

В чем помогает икона

Православные люди предаются молитвам перед иконой святого Олега во времена тяжкие и трудные, когда нуждаются в помощи. Особенно мученик помогает справиться людям с честолюбием, эгоизмом, гордостью, предубеждениями и вожделением. Также молитвы к святому обращают заблудшие люди, которые потеряли верный путь к Богу.

Праведник выступает в качестве оберега и заступника для юношей с именем Олег, уберегая их от бед и напастей. Перед иконой святого верующие читают молитвы за близких и родных людей, которые утратили веру. Олег Брянский помогает людям вновь обрести духовность и продолжить праведную дорогу, которая в конечном итоге приводит к Богу.

Люди, молящиеся пред иконой святого, достигают некогда утраченного внутреннего спокойствия, освобождаются от всех страхов и сомнений.

Дни празднования иконы

Официальным днем празднования, установленным православной церковью, когда люди вспоминают о деяниях святого Олега Брянского, считается 3 октября (по старому стилю 20 сентября). В этот день верующие христиане молятся перед иконой святого, ходят в церковь, чтобы отдать дань памяти и поставить свечку возле святыни.

Молитва перед иконой Олега Брянского

«О, благолепный Олег! Ты угодник Иисуса Христа, отдавший всю свою жизнь вере и праведности. Ты заступник наш от всех несчастий и целитель душ наших. Мы молим тебя: не отвергай просьбы наши, наставь нас на путь истинный, не позволяя утратить силы и терпение. Стань покровителем нашим, подари нам утешение и радость. Забери печали наши и укрой от бед. Не позволь нам предаться злости, коварности, похоти и тщеславию. Подари нам свое заступничество и не покидай нас до тех пор, пока не отдадим мы души наши Господу, отправившись в Царствие Его. Ибо ты стоишь рядом с Отцом нашим, с Сыном Его Иисусом и Великой Матерью Девой Марией! Помолись за нас перед ними! Да вознесем мы почести тебе и прославим имя Твое, о Священнейший мученик Олег! Во имя Отца, и Сына, и Святого Духа. Отныне и во веки веков. Аминь».

Верующие могут обращаться к святым в любые моменты: когда необходима помощь, когда предстоит сложный выбор, или в минуты радости. Главное — знать, какому святому о чем молиться. Мы желаем вам крепкой веры и мира в душе. Берегите себя, будьте счастливы и не забывайте нажимать на кнопки и

Православный Церковный календарь

Служба преподобному и благоверному князю Олегу Брянскому

Текст службы утвержден решением Священного Синода от 14 июля 2018 года (журнал № 61).

Месяца септемврия в 20-й день

На велицей вечерни

На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 2:

Приидите, православных собори,/ восхвалим теплаго заступника Брянския земли,/ преподобнаго благовернаго князя Олега,/ измлада Христа Бога возлюбившаго,/ делами веры заповеди Его исполнившаго,/ монашеское жительство в пределех Брянских устроившаго/ и нам образ добродетели явившаго,/ празднственно почитающим святую память его.

Род правых благословится,/ рече праведный Давид./ Темже величаем днесь благовернаго князя Олега,/ прозябение благочестиваго корене князей Черниговских:/ Николы Святоши и Игоря страстотерпца,/ мученика Михаила и благовернаго Романа,/ сродника преподобныя Евфросинии Суждальския./ С нимиже ныне молися, преподобне,/ о спасении душ наших.

Егда бедство постиже землю Русскую/ и полчища агарянская разоряху ю,/ тогда, паче видимых, на невидимыя враги изшел еси/ и на молитвенней страже Отечества твоего стал еси,/ благоверне княже Олеже,/ воздевая преподобнеи руце к Богу,/ Единому спасти могущему/ и Спасу душ наших.

Первее в смиреннем сердцы обитель Богу сотворивый, преподобне,/ последи обитель первоверховных апостол во граде Брянске основал еси,/ идеже, добре во иноческих подвизех потрудився,/ нам мощи твоя честныя оставил еси,/ душею же во обителех Отца Небеснаго ныне ликовствуя,/ поминай верою и любовию воспевающих тя.

Богомудрый Петропавловския обители первоздателю,/ багряницу княжескую на власяницу иноческую вольне пременив,/ меч духовный мудре носил еси,/ Православие утверждая и вся душевредная посекая,/ ближним же и братии по образу Христову послужил еси,/ темже не престай присно покрывати/ град Брянск и обитель твою.

Слава, глас 8.

Подобен: О, преславнаго чудесе:

Преподобне княже Олеже,/ веры Православныя поборниче,/ благочестия истиннаго проповедниче/ и монахов известное правило,/ како славу мира сего презрел еси/ и узким путем Христу последовал еси?/ Темже и Господь нам тя дарова/ в скорбех скораго помощника/ и молитвенника тепла о душах наших.

И ныне, праздника.

Вход. Прокимен дне. Чтения три преподобническая.

На литии стихиры, глас 2:

Приидите, вернии людие,/ во обитель преподобнаго князя Олега/ и, духовный лик составльше, сице возопиим:/ радуйся, похвало наша и упование,/ и земли Брянския жертва Богу благоуханная,/ моли в мире пребывати всем,/ православно чтущим святую память твою.

Благоверия образ,/ в княжении милосердаго правителя,/ вдов и сирот предстателя,/ нищих питателя и скорбных утешителя,/ иноков правило и целомудрия забрало,/ богомудраго Олега воспоим./ Той бо, таланты богоданныя добре умножив,/ в радость Господа своего вниде/ и дерзновенно молится о душах наших.

Слава, глас 8:

На земли благочестно живя,/ в Горняя выну взирал еси,/ Олеже богоблаженне,/ ныне же с высоты Небесныя призри на нас,/ любовию тя призывающих,/ и споборствуй молитвами твоими,/ воинству же нашему победы на супостаты испроси,/ град твой и обитель, тобою созданную, от скорбей и бед лютых огради,/ молитвенниче наш усердный и скорый помощниче.

И ныне, праздника.

На стиховне стихиры, глас 4:

Мирския суеты Христа ради отрекся,/ первую в земли Брянстей обитель/ во имя первоверховных апостол основал еси,/ благоверный княже Олеже,/ та бо, яко камень краеугольный веры Православныя явися,/ на немже доныне утверждающеся,/ козни вражия заступлением твоим побеждаем.

Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.

Мощи твоя честныя, преподобне княже Олеже,/ в годину безбожных гонений/ под спудом от поругания сохранишася,/ ныне же паки на свещнице обители твоея,/ яко богатое сокровище, нам явишася,/ освящающе и озаряюще благодатною помощию/ верою к ним притекающих.

Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело.

От юности разум богопросвещенный стяжав/ чтением Божественных словес и писаний отеческих,/ подвигом святых подражати навыкл еси,/ учение правды, яко питие,/ делание же заповедей, яко пищу духовную имея,/ темже Безсмертныя трапезы ныне наслаждаешися.

Слава, глас 6:

Славу мира сего тленнаго/ непреложно отвергнув,/ о спасении людей, Богом ти врученных,/ сердцем отечески болезновал еси,/ молитвою же теплою/ милость Божию призывая/ и не себе угождая,/ апостольски ближних тяготы носил еси./ Темже достойно прославляешися,/ Олеже приснопамятне.

И ныне, праздника.

Тропарь, глас 8:

От юности возлюбив Христа всем сердцем, преподобне,/ славу земную, яко преходящу, оставил еси,/ и царство земное в ничтоже вменив,/ лику инок радостно причелся еси,/ и труды многими град Брянск, аки солнце, пресветло озарил еси:/ тем, быв Троицы украшение,/ моли, княже Олеже, Христа Бога,/ спастися душам нашим.

Ин тропарь, глас тойже:

От юности Христа возлюбив всем сердцем, преподобне,/ славу земную, яко преходящу, оставил еси/ и, царство земное нивочтоже вменив,/ лику иноческому радостно приобщился еси/ и, многими подвиги благодать Святаго Духа стяжав,/ град Брянск, аки солнце, пресветло озарил еси./ Темже моли, княже Олеже, Христа Бога,/ спастися душам нашим.

На утрени

По 1-м стихословии седален, глас 7:

Подвигом добрым подвизався,/ сосуд, благодати Божия исполненный, явился еси, преподобне княже Олеже./ Темже и уготовася тебе венец правды от Подвигоположника Христа Бога нашего./ Мы же, чада твоя, любовию чтуще святую память твою, со умилением зовем:/ молися о нас, святче Божий,/ да слезами покаяния очистим души наша/ и дерзновение улучим в день страшнаго испытания.

Слава, и ныне, праздника.

По 2-м стихословии седален святаго, глас 8:

Течение земное добре скончав,/ веру соблюл еси непорочну, святе Олеже,/ темже прослави тя Бог в чудесех,/ Егоже моли даровати нам грехов прощение,/ воинству нашему на враги победу,/ плененным свобождение, миру умирение/ и христианом в Православии единение.

Слава, и ныне, праздника.

Величание:

Ублажаем тя,/ преподобне благоверне княже Олеже,/ и чтим святую память твою,/ наставниче монахов/ и собеседниче ангелов.

Псалом избранный:

Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.

Сильно на земли будет семя его.

Закон Бога его в сердцы его и не запнутся стопы его.

Постави его господина дому своему и князя всему стяжанию своему.

Божии державнии земли зело вознесошася.

По полиелеи седален, глас 4:

Красуйся и ликуй, земле Брянская,/ и да играют чада твоя в тебе,/ светло торжествующе в памяти преподобнаго князя Олега,/ общаго отца нашего и молебника,/ всех бо, притекающих к нему, утешает/ и во благочестии утверждает.

Слава, и ныне, праздника.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 43.

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Яко добраго древа князей Русских благий плод,/ преподобне княже Олеже,/ стопам святых сродник твоих последовал еси,/ в княжении благоверие соблюдая,/ во иночестве добродетельми чистоту души являя,/ сего ради, яко имаши дерзновение ко Христу Богу,/ моли даровати Отечеству нашему мир/ и душам нашим велию милость.

Канон святаго, глас 4, егоже краегранесие: Заступника земли Брянския верою чтим.

Песнь 1

Ирмос: Моря чермную пучину/ невлажными стопами/ древний пешешествовав Израиль,/ крестообразныма Моисеовыма рукама,/ Амаликову силу в пустыни победил есть.

Припев: Святый благоверный княже Олеже, моли Бога о нас.

Заступника теплаго Брянския земли, князей похвалу и монахов удобрение, преподобнаго Олега воспоим, той бо силою Креста страсти и безплотныя враги победил есть.

Ангельски на земли пожил еси, княже Олеже, благаго корене князей Черниговских доброплодная отрасль быв, и яко воевода Небеснаго Царя, Отечество наше ныне ограждаеши.

Смирению Царя царствующих подражая, власть и честь, славу и богатство Христа ради во уметы вменил еси, и слезами постническими велиарову гордыню потопил еси.

Богородичен: Твоего Печерскаго образа в пределы Брянския пренесение ведая и родителя своего от слепоты исцеление зря, князь Олег воспеваше благодать Твою, Пречистая.

Песнь 3

Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи:/ Ты моя крепость, Господи,/ и прибежище, и утверждение.

Утвердил еси землю и люди твоя в вере Православней, преподобне, княжением благозаконным и подвиги монашескими.

Первую в земли Брянстей обитель основал еси, святе Олеже, яко камень краеугольный веры, во имя апостол первоверховных.

Нивы новонасажденныя делатель усердный явился еси, блаженне, темже доныне плодами трудов твоих освящаемся.

Богородичен: Источник исцелений близ Свены реки открыся чудотворная икона Богоматере. Еяже благодатию укрепляемь, князь Олег мир конечне оставил есть.

Кондак и икос праздника, глас 4.

Седален святаго, глас 8:

Смиренномудренно царства земнаго удаливыйся, во иноцех тезоименством царским наречен был еси, княже Олеже, во знамение уготованнаго ти Небеснаго Царствия, идеже ныне, яко царское священие, добродетели возвещаеши Христа Бога, Призвавшаго тя в чудный Свой свет.

Слава, и ныне, праздника.

Песнь 4

Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте,/ Солнце Праведное,/ ста в чине своем,/ достойно взывающи:/ слава силе Твоей, Господи.

Крест свой взем, себе и мира отверглся еси, преподобне, и вся козни вражия силою возлюбившаго тя Христа победил еси.

Агарян древле и зловерных нахождение паче меча молитвою отражал еси, и ныне Отечество наше от злых заступлением твоим избави.

Земля Брянская красуется древом, тобою насажденным при исходищих вод Православия, питающим нас и покрывающим.

Богородичен: Егда иноцы созданныя тобою, княже, святыя обители принесоша от Киева икону Пречистыя, тогда сила Ея в чудесех явися.

Песнь 5

Ирмос: Ты, Господи, мой Свет,/ в мир пришел еси,/ Свет Святый,/ обращаяй из мрачна неведения/ верою воспевающия Тя.

Меч Божий обоюдуострый именуем тя, святе, душевредная бо посекаеши: в княжении благоверием, во иночестве же преподобием.

Лице твое в час кончины просветися, богоблаженне Олеже, и яко благий раб и верный в радость Господа твоего вшел еси.

Избавляеши от бед в нощи греховней блуждающих, святче, неба церковнаго кроткая звездо и к Свету Невечернему путеводителю.

Богородичен: Благословенная Владычице, просвети нас светом Сына Твоего, якоже древле очи благовернаго князя Романа.

Песнь 6

Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесовския крове очищшися,/ ради милости из ребр Твоих/ истекшею Кровию.

Русская Церковь днесь всех созывает к похвале угодника Христова, преподобнаго князя Олега, от земли Брянския Отечеству нашему возсиявшаго.

Явился еси, преподобне Олеже, Православныя веры правило, монахом образ, людем предстатель теплый, граду и обители твоей ограждение.

Наследие Небесное и чудес благодать, воздаяние от Бога приял еси, святе Олеже, темже не престай милостивно посещати тя почитающия.

Богородичен: Свенския иконы Богоматере явление чудное видев, блаже, купно со отцем твоим, освященным собором и людьми многими благодарение Богу возсылаше.

Кондак, глас 2:

Заступниче теплый Брянския земли,/ преподобне княже Олеже,/ купно со святыми сродники твоими/ Престолу Божию ныне предстоя,/ молитвами твоими Православие утверди,/ ереси и расколы разори,/ Отечеству нашему мир/ и душам нашим полезная испроси.

Икос:

Отверзи честная уста твоя, Олеже благородне, и тайно глаголи во ушеса сердец наших: како, трудом равноапостольнаго Владимира ревнуя, обитель первоверховных апостол во граде Брянске основал еси? Како, Николе Святоше и Игорю страстотерпцу подобяся, мира отверглся еси? Како, последуя прадеду Михаилу, безкровное мученичество в подвизех монашеских восприял еси и благочестие родителя твоего наследовал еси? О, цвете красный древа великаго князей Русских! Молитвами твоими Православие в земли нашей утверди, ереси и расколы разори, Отечеству нашему мир и душам нашим полезная испроси.

Песнь 7

Ирмос: В пещи авраамстии отроцы персидстей,/ любовию благочестия паче,/ нежели пламенем, опаляеми, взываху:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Княжение и род оставил еси, огнем любве Божия распалаяся и крепко подвизаяся в чине монашестем, блаже. Темже и ныне с преподобных лики радуешися.

Избавитися езера огненнаго Человеколюбца Бога моли, преподобне, почитающим любовию святую память твою и добродетелем твоим подражающим.

Якоже злато огнем, душу и тело искусив воздержанием и молитвою, преподобне, в порфире чистоты над страстьми водворился еси.

Богородичен: Вся окрестныя земли, елика виде исцеленныма очима князь Роман, обители Твоей, Владычице, дарова, сын же его себе самаго в жертву Сыну Твоему принесе.

Песнь 8

Ирмос: Руце распростер, Даниил/ львов зияния в рове затче;/ огненную же силу угасиша,/ добродетелию препоясавшеся,/ благочестия рачители,/ отроцы, взывающе:/ благословите, вся дела Господня, Господа.

Елико велик в православном княжении был еси, толико в монашестем делании смирил еси себе, преподобне Олеже, темже и Бог тя превознесе и дарова ти чудес благодать.

Ревность велию показал еси ко благочестию, преизряден быв образ людем и учеником твоим, от младенства бо воспитався в законе Господни, чрез все житие волю Божию исполнити тщался еси.

Одеяния худость не омрачи девственныя красоты души твоея, блаженне, бдение же душевнеи твои очи просвети и труды тяжкия плоть твою духу покориша.

Богородичен: Юже древле избрала еси гору в пределех Брянских во обитель иноком и образом Твоим Свенским освятила еси, Пренепорочная, невредиму сохрани, да воспевается в ней Имя Сына Твоего во веки.

Песнь 9

Ирмос: Камень нерукосечный/ от несекомыя горы, Тебе, Дево,/ краеугольный отсечеся, Христос,/ совокупивый разстоящаяся естества./ Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Чаянием будущих благ веселяся, тесным и прискорбным путем шествовал еси, воздержанию же, кротости, смирению и послушанию навыкнув, лику святых совокупился еси.

Трудолюбное по Бозе житие от юности возлюбив, преподобне княже, в меру возраста Христова достигл еси и, яко клас зрелый, в Небесныя житницы пожался еси.

Имамы святыя мощи твоя, богоносне княже, яко сокровище неистощимое и утешение велие душам и телесем нашим, темже тя величаем.

Богородичен: Мати Божия Пречистая, молитвами преподобнаго князя Олега и святых сродник его спаси землю Русскую и верныя люди Твоя утеши, иже Тя достойно величают.

Светилен:

Утреневав к Богу выну, тьмы вечныя избегл еси, преподобне княже Олеже, сего ради в час кончины лице твое просветися, и мощи твоя честныя доныне сияют нетлением и чудесы.

Слава, и ныне, праздника.

На хвалитех стихиры, глас 5:

Преподобне княже Олеже,/ Церкве Русския похвало преславная,/ града Брянска стено необоримая,/ Отечества нашего крепкое ограждение,/ ты, богоугодными и добрыми делы/ на свещнице княжения возсиял еси/ и, совершен быти хотяй,/ себе и мира отверглся еси/ и Царствия Небеснаго достигл еси.

Хвала Богу благодействующу,/ глаголал еси, святе Олеже,/ на смертнем одре возлежа,/ зрю уже брег моря житейскаго,/ имже доселе ношашеся моя утлая ладия./ Тем и лице твое радостию Небесною просветися/ и скорбь учеников утешением сим растворися./ Мы же, очима веры зряще нетленную красоту души твоея,/ похвальная ти воспеваем.

Богоносне отче Олеже,/ блажен град твой и обитель, созданная тобою,/ идеже подвизатися изволил еси/ и по смерти мощи твоя святыя оставил еси,/ к нимже припадающе, усердно молим тя:/ не отступай от нас духом,/ побори борющия ны видимыя и невидимыя враги,/ да присно о тебе Бога хвалим.

Слава, глас 6:

Яко заря утренняя/ в земли Брянстей возсиял еси,/ преподобне Олеже,/ князей Русских украшение,/ евангельски два поприща скончал еси,/ в княжении благоверием,/ во иночестве же преподобием,/ тем и сугубый венец от Господа восприял еси,/ Емуже тепле молися о душах наших.

И ныне, праздника.

На Литургии

Блаженны от канона праздника песнь 3-я и святаго песнь 6-я. Прокимен, глас 5: Блажен муж, бояйся Господа,/ в заповедех Его восхощет зело. Стих: Сильно на земли будет семя его, род правых благословится. Апостол к Галатом, зачало 213. Аллилуиа, глас 8: Терпя потерпех Господа, и внят ми, и услыша молитву мою. Стих: Божии державнии земли зело вознесошася. Евангелие от Матфеа, зачало 81. Причастен: В память вечную будет праведник:

Молитва

О, преподобне отче, благоверне княже Олеже, угодниче Христов усердный, молитвенниче ко Господу теплый, защитниче в бедах и утешителю в печалех неустанный! Воззри, преблаженне, милостиво на град твой и виждь чада твоя, смиренно ти припадающая и служити тебе хотящая. Не отвержи требующих твоея помощи, но, яко благодетель и ходатай, моли присно Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да благословит землю Русскую, в мире и благоденствии сохраняя ю, грады умножая, достояние Свое соблюдая. Вознеси, богоносне отче наш, сие малое моление ко Владыце Христу, да утвердит во Святей Православней Церкви живый дух правыя веры и любве, благочестие непоколебимое, любомудрие, кротостию растворенное; да дарует пастырем ревность попечения о спасении людей, во еже неверующия просветити, заблуждшия наставити, отпадшия обратити и привлещи; изряднее же вся чада Церкве Православныя чисты да сохранит от мирских искушений, похотей плотских, суемудрия, суеверий и наваждений вражеских.

Ей, угодниче Божий, не презри нас, молящихся тебе, но помози нам скорым предстательством твоим, да, всяких бед, напастей и скорбей в сей жизни временней избежавше, кончину непостыдну обрящем и, тако на земли богоугодно поживше, жизни райския на Небеси сподобимся, идеже вкупе с тобою прославим человеколюбие и щедроты в Троице славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

Акафист и молитвы святому благоверному князю Олегу Брянскому

Тропарь и кондак святому Олегу Брянскому
Молитвы святому благоверному Олегу Брянскому
Акафист святому князю Олегу Брянскому
Величание

ТРОПАРЬ И КОНДАК СВЯТОМУ БЛАГОВЕРНОМУ ОЛЕГУ БРЯНСКОМУ

Тропарь, глас 8

От юности возлюбив Христа всем сердцем, преподобне, славу земную яко преходящу, оставил еси и царство земное в ничтоже вменивше, лику инок радостно причелся еси и труды многими град Брянск, аки солнце пресветло, озарил еси: тем, быв Троицы украшение, моли, княже Олеже, Христа Бога, спастися душам нашим.

Кондак, глас 4

Уподобился еси плодоносней леторасли от корене честнаго, Олеже благородне, истину возлюбив и нетленный Христов живот. Темже молитвою, бдением и пощением светильник великий быв твоим учеником, просвети, блаженне, Отечество твое и спаси души наша.

МОЛИТВА БЛАГОВЕРНОМУ КНЯЗЮ ОЛЕГУ БРЯНСКОМУ

О, преподобне отче, благоверне княже Олеже, угодниче Христов усердный, молитвенниче ко Господу теплый, защитниче в бедах и утешителю в печалех неустанный! Воззри, преблаженне, мило­стиво на град твой и виждь чада твоя, смиренно ти припадающия и служити тебе хотящия.
Не отвергни требующия твоея помощи, но яко благодетель и ходатай, моли присно Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да благословит страну Россий­скую, в мире и благоверии ю сохраняя, грады умножая, достояние Свое соблюдая. Вознеси, богоносне отче наш, сие малое моление недостойных раб твоих Владыце Христу, да утвердит во Святей Православней Церкви живый дух правыя веры и любве, благоче­стие непоколебимо, любомудрие христопоследовательно, да дару­ет пастырям ревность попечения о спасении людей, во еже неверующая просветити, заблуждшия наставити, отпадшия обратити и привлещи.
Изряднее же, да вся чада Церкве Православныя чисты сохранит от мирских искушений, похотей плотских, суемудрия, суеверий и наваждений вражеских.
Ей, угодниче Божий, не презри нас, молящихся тебе, но помози нам ско­рым предстательством твоим, да всяких бед, напастей и скорбей в сей жизни временней избежавше, кончину непостыдну обретем, и тако на земли богоугодно поживше, жизни райския на небеси сподобимся, идеже вкупе с тобою прославим человеколюбие и щедроты в Троице славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

АКАФИСТ СВЯТОМУ БЛАГОВЕРНОМУ КНЯЗЮ ОЛЕГУ БРЯНСКОМУ

Как правильно читать акафист

Кондак 1

Избранному угоднику, дивному предстателю, града Брянска покровителю князю Олегу Пресветлому принесем похвалы, яко присному душ наших заступнику и теплому нашему молитвенику: ты же, о звездо богосветлая, осиявая нас неоскудно, да избавившиеся от бед и скорбей, со умилением вопием ти: Радуйся угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Икос 1

Ангела образом аще и человека естеством яви тя небеси и земли создатель от благочестиваго корене Михаила Страстотерпца, Великаго князя земли Черниговския, яко отрасль пречестную произрастив, небесным ходатаем града Брянска тя содела. Тем же житие и подвиги твои Олеже святе, чтуще согласно вопием ти:
Радуйся, благочестивых родителей плод Богодарованный.
Радуйся, розго Благоверного Михаила, стяжавшаго мученический венец,
Радуйся, достохвальный подражателю черноризицам чиноначальницы, дщери Михайловы, преподобныя Евфросинии Суздальския.
Радуйся, от младенческих пелен в жилище Духу Святому предуготованный.
Радуйся, яко еси от сонма святых князей Российских, Богом избранный.
Радуйся, несокрушимую веру явивый в себе.
Радуйся, любовию ко Христу еще в юности пламенивый.
Радуйся, образ незлобия и смирения даже до конца показавый.
Радуйся, подвижнического венца от младости возжелавый.
Радуйся, добродетелей сокровище пребогатое.
Радуйся, подвигов иноческих исполнение превысокое.
Радуйся, угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 2

Видя умными очима зраки праведных предков твоих, Михаила во орде от Батыя за Христа смерть приявшего и Евфросинии преподобныя, паче всех Российских постниц просиявшия, потщался, еси благоверне княже Олеже, подражати сим, аще и млад был еси. Мы же прославляя Бога, о тебе дивно произволивша, воспеваем: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Богопросвещенный от юности стяжавая, к небесным чистии помыслы устремил еси, сердце и слух склонил ко гласу обидимых и безпомощных, милосердие и любовь бедным и сиротам явив; сего ради приими от нас сицевая:
Радуйся, милости из детска преисполненный.
Радуйся, печальных благий утешителю.
Радуйся, вдов и сирот питателю.
Радуйся, в бедах сущих предстателю.
Радуйся, скорбных сердец целителю.
Радуйся, смиренного отрочества Христова подражателю.
Радуйся, родителей и знаемых свято почитавый.
Радуйся, сверстником твоим пример благонравия подававый.
Радуйся, от грехов и страстей свободу улучивый.
Радуйся, многоплодный клас веры в душе твоей произрастивый.
Радуйся, благоговейное отроча, снискавшее дары страха Божия и благочестия.
Радуйся, угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 3

Силою благодати Духа Святаго укрепляем, блаженне княже Олеже, вознамерился еси, приняв крест, последовати Христу, егда иноцы печерстии принесоша во град Брянск образ пресвятыя Богородицы, сущу недугующу родителю твоему, благоверному князю Роману, сего ради Господь, испытуяй сердца и утробы, свыше благослови тя, зовуща ему: Аллилуиа.

Икос 3

Имея едино помышление в сердце твоем, еже послужити Христу, плотское мудрование отложил еси, и, яко воин благоискусен, броню спасения стяжав, да ратуеши на враги невидимыя, темже ублажая твое изволение вопием ти сице:
Радуйся, носителю благодати Духа Святаго.
Радуйся, образе нищеты духовныя.
Радуйся, оградивыйся несокрушимым щитом веры.
Радуйся, приявый непобедимое оружие — животворящий крест Христов.
Радуйся, древняго благочестия блюстителю.
Радуйся, отеческих подвигов ревнителю.
Радуйся, светом благоразумия осиянный.
Радуйся, преподобием и кротостью увенчанный.
Радуйся, яко еси благовонное Богу молитвы кадило.
Радуйся, отечества нашего дивное прозябение.
Радуйся, рода князей украшение.
Радуйся, угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 4

Буря страстей и треволнений житейских не возможе поколебати тя, преблаженне княже Олеже, обаче научи благоискусно искати пристанище спасения твердое: темже сугубо возсия в души твоей нетленная красота безстрастия, угодная вседетелю Богу, ему же воспевал еси: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав сестру твою единоутробну, княгиню земли волынския Ольгу глаголющу, яко умерши мужеви ея, един ей есть жребий на земли прията образ иноческий, сам поревновал тоя произволению и первее в вертограде родителей твоих уединенно водворился еси, после же прияв иноческое пострижение, отошел на место, свыше ти показанное, да тамо мирно Господеви поработавши. Мы же образу мужества духовного дивящеся, восхваляем тя сице:
Радуйся, презревый славу и власть наследственную.
Радуйся, сокрушивый тщеславия гордыню.
Радуйся, земныя почести в ничтоже вменяяй.
Радуйся, царствия горняго искавый.
Радуйся, отречением высокая стяжавый.
Радуйся, труды ко трудом, посты ко постам прилагавый.
Радуйся, яко молитвою и бдением царство небесное улучил еси.
Радуйся, яко иго благое на рамо подъял еси.
Радуйся, от младости на вся подвиги иноческие укрепивыйся.
Радуйся, невинности сосуде.
Радуйся, уединения цвете.
Радуйся, угодниче, Божий княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 5

Светоносному лучу уподобился еси, преподобне княже Олеже, егда познав, яко велия благо можеши принести отечеству и во образе иночестем, на месте пустыннем поселился еси, благоприятно бысть творцу твое хотение, во еже работати ему в преподобии и выну пети песнь: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше боголюбивии людии града Брянска праведное по бозе житие твое, славяху тя и попремногу чествоваху щедроты и подвиги твоя, ты же смирение истинное возлюбив, и похвалы человеческие пренебрег, гордынею не уязвлен пребыл еси. Сего ради приносим ти таковая:
Радуйся, возлюбивый святыню дома Божия.
Радуйся, в телеси твоем живой храм Духу Святому уготовивый.
Радуйся, древним пустынножителям добре подражавый.
Радуйся в посте и молитвах выну пребывавши.
Радуйся, христоименитым людем благочестия учителю.
Радуйся, рабов Божиих усердный служителю.
Радуйся, яко непрестанным бдением безплотным уподобился.
Радуйся, яко ничтоже суетно ти приразися.
Радуйся, воздержания наставнице.
Радуйся, постниче достолюбезне.
Радуйся, сластолюбцев посрамление.
Радуйся, угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 6

Проповедник веры православный и ревнитель благочестия словом и житием был еси, благоверне княже Олеже, единем бо желанием горяще, да всех во граде твоем приведеши ко Христу и научиши вкупе с тобою воспевати ему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси в дебрях град Брянск, окрест облежавших, яко утренняя заря и яко звезды небесные озариша добродетели твоя, вся тамо жившия, о нихже и ныне никтоже умолчит, прославляти тя сими похвальными словесы:
Радуйся, яко столп в тьме греховней заблудшим возсиявый.
Радуйся, путь шествующим по тебе от земли на небо показавый.
Радуйся, наставниче иноков пустыннолюбивых.
Радуйся, пастырю пасущий на пажитех животных.
Радуйся, благодати чистая струя.
Радуйся, страны Брянския слава и утверждение.
Радуйся, маслино, елей милостей Господних источающая.
Радуйся, лозо упованием обетований непреходящих напояющая.
Радуйся, зерцало умиления.
Радуйся, хранилище отречения.
Радуйся, яко токи богодухновенных учений излиял еси.
Радуйся, угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 7

Хотяй достойне подвигом добрым подвизатися и веру нераздельну со святыми соблюсти, первее укрепил еси ум чтением Божественных словес и житий отеческих, таже навыкл еси подражати подвигам святых, последи же вся временная во уметныя вменил и богатства многая оставил еси, нищ и убог пребывая, да непреткновенно приносиши Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 7

Новая фиваида явися ти преподобне княже, добрь Брянск, в ней же обители во имя первоверховных Апостол основание положи: тамо бо храм мал и келии убоги создав, велиими труды и бдением непрестанным украси равноангельское твое житие. Пением, пощением и молитвами образ быв твоим учеником. Сего ради приими Отче преподобне сицевая:
Радуйся, багряницу княжескую на власяницу иноческую вольне пременивый.
Радуйся, постом, бдением и молитвами Христу Богу добре угодивый.
Радуйся, яко обитель и храм во славу Святых Апостол воздвигл еси.
Радуйся, яко пристанище благотишное пловцам моря житейскаго уготовал еси.
Радуйся, скверны греховныя избежавый.
Радуйся, сугуб совершенства стяжавый.
Радуйся, неусыпнаго бдения учителю.
Радуйся, трезвения умнаго и безмолвия любителю.
Радуйся, ради Господа вся красная мира презревый.
Радуйся, пламень страсти попаляяй.
Радуйся, росо, души верныя услаждая.
Радуйся, угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 8

Странно и дивно бысть житие твое преподобне во обители, егда последуя угоднику Божию Феодосию, лавры печерския начальнику, сам быв Игумен, вся послушания, яко раб, исполняше, бдя неусыпно, во власяницу и вретище одевашеся, вмале на древяне ложе покой имея, паче же на всяк час неустанно вопия Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Весь равною ко всем горяще любовию, достохвальне княже Олеже, наставляя братию обители твоя, да вси едино будут во благочинием исполнении обетов иночества, служении церковнем, чтении и пении; того ради подвигавши согласно звати тебе сице:
Радуйся, теплою молитвою прибегающих к тебе от зол ограждавши.
Радуйся, бедствующим многомощне помогавши.
Радуйся, посетителю в немощех сущих.
Радуйся, заступниче в напасти впавших.
Радуйся, яко иноков добре наставляеши.
Радуйся, яко о всех чадах церкви Господа умоляеши.
Радуйся, путеводителю дивный.
Радуйся, вождю духовных воинов благоискусный.
Радуйся, благочестия столпе.
Радуйся, скорбных сердец врачевателю.
Радуйся, российского иночества насадителю.
Радуйся, угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 9

Естество ангельское подражая, от всякия беды, скорби и напастей еси, преподобне княже, приходивших к тебе с верою. Временная блага яве и тайно в нуждех сущим разделяя, да купно с тобою вси всещедрому Богу возглашают: Аллилуиа.

Икос 9

Витийство человеческое не довлеет достойне восхвалити тя, преславне княже Олеже, многа бо моления и пощения в животе твоем совершил еси, неисчетны слезы и воздыхания ко Господу принеся еси, дивныя и преславныя подвиги сотворил еси, обаче мы от простоты сердца, любовию подвизаеми, возглашаем ти таковая:
Радуйся славословием немолчным Ангелом уподобивыйся.
Радуйся, неусыпающим молитвенником сопричетшийся.
Радуйся, на враги видимыя и невидимыя нам споборниче.
Радуйся, преподобных и праведных сонаследниче.
Радуйся, яко в скиниях райских торжествуеши.
Радуйся, яко во обителях отца небеснаго ликовствуеши.
Радуйся, луче триипостасного света.
Радуйся, деннице церкви российския.
Радуйся, святости крине.
Радуйся, спасения гласе.
Радуйся, горлице духовная, весну грядущего века показующая.
Радуйся, угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 10

Спасти хотя душу свою, пример благий показал еси, святе Олеже, имже вся ны учиши нерадити о плоти и суетах мирских. Неленостно же искати богоугождения: помози убо нам подражати тебе в сем непрестанно, да обыкнув украшатися добродетелями, воспоем умильно Господеви: Аллилуиа.

Икос 10

Стена тверда и заступление был еси, благоверне княже Олеже, всем инокам обители твоея: оваго во отечески назидаше, оваго кротце обличаше, иные с любовию увещевая, оные грозно осуждая, наипаче же пред кончиною твоею, вся ко спасению потребное заповедал еси им; темже и нас убогих упаси добре и надеждою крепкою нам буди, да зовем ти сладце:
Радуйся, оградо собраннаго тобою стада духовных овец.
Радуйся, вождю путь верный указующий.
Радуйся, щите крепкий присно ны защищаяй.
Радуйся, мечу Божий, злая и душевредная посекаяй.
Радуйся, кормчий хотящих спастися.
Радуйся, необуреваемое пристанище житейскаго плавания.
Радуйся, горняго мира украшение.
Радуйся, дольняго мира ограждение.
Радуйся, благодеяния многая источающий.
Радуйся, милостию твоея вся покрывающий.
Радуйся, со святыми на небеси вечно царствующий.
Радуйся, угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 11

Пение немолчное принесл еси Пресвятей Троице в час кончины твоея, достохвальне княже Олеже: хвала Богу благодействующу, глаголал еси, возлежа на смертном одре, зрю уже брег моря житейского, имже досем ношашеся моя утлая ладия: темже со упованием радостно пришел еси во обители горния, идеже со ангельскими лики поеши песнь великую: Аллилуиа.

Икос 11

Яко светоприемную свешу, углем благодати возженную, видеша ученицы, лице твое, угодниче Божий, в час кончины светом невечерним осиянное, сего ради скорбь разлучения с тобою дивным сим утешением растворивше с трепетом и радостию взирама на пречестныя мощи твои и отшествие твое прославивше звании сими:
Радуйся, по трудех временных покой вечный улучивый.
Радуйся, земное течение достохвальне скончавый.
Радуйся, венец безсмертныя жизни приявый.
Радуйся, престолу вседержителя ныне предстоящий.
Радуйся, добродетелями мирови светящий.
Радуйся, святынею твоею град наш просвещаяй.
Радуйся, иночествующих образ, добрых подвигов подаваяй.
Радуйся, яко лучи невечерняго света лик твой озариша.
Радуйся, яко ризы веления честнии мощи твои облекоша.
Радуйся, лампадо небеснаго блистания.
Радуйся, горнило молитвеннаго курения.
Радуйся, угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 12

Благодать и милость испроси нам у Христа Владыки нашего, благоверне княже Олеже, окорми предстательством твоим, отжени от нас всякого врага и противника, научи подражати тебе, да избавльшеся искушений, прелести и бед, прославляем тя по достоянию, воспевая песнь благодарения Господу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще подвиги дивнаго жития твоего и честное преставление твое угодниче Божий Олеже чтим память твою вси, яко небесного предстателя и помощника, от Господа нам дарованного. Ты же и по представлении град свой не оставляющий, посети милостию приносящих ти похвалы сицевая:
Радуйся, во славе от земли на небо преселивыйся.
Радуйся, лику избранных тамо приобщивыйся.
Радуйся, православному царю нашему на враги споборствуяй.
Радуйся, христолюбивому воинству нашему во бранех способствуяй.
Радуйся, яко пределы отечества нашего неусыпно защищаеши.
Радуйся, яко град Брянск и обитель тобою созданную, присно покрываеши.
Радуйся, воине царя царствующих.
Радуйся, князей Российских доброто.
Радуйся, боголюбивым душам благодати подателю.
Радуйся, молитвениче наш усердный.
Радуйся помощниче наш скорый.
Радуйся угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 13

О, пречудне и преславне угодниче Божий благоверне княже Олеже, приими сие малое хваление от недостойных раб твоих, огради град наш (обитель твою) и молитвами твоими сохрани нас от враг видных и невидимых, от недугов и скорбей, от смертоностныя язвы и грядущия муки, да и ныне и во веки воспеваем Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Икос 1

Ангела образом аще и человека естеством яви тя небеси и земли создатель от благочестиваго корене Михаила Страстотерпца, Великаго князя земли Черниговския, яко отрасль пречестную произрастив, небесным ходатаем града Брянска тя содела. Тем же житие и подвиги твои Олеже святе, чтуще согласно вопием ти:
Радуйся, благочестивых родителей плод Богодарованный.
Радуйся, розго Благоверного Михаила, стяжавшаго мученический венец,
Радуйся, достохвальный подражателю черноризицам чиноначальницы, дщери Михайловы, преподобныя Евфросинии Суздальския.
Радуйся, от младенческих пелен в жилище Духу Святому предуготованный.
Радуйся, яко еси от сонма святых князей Российских, Богом избранный.
Радуйся, несокрушимую веру явивый в себе.
Радуйся, любовию ко Христу еще в юности пламенивый.
Радуйся, образ незлобия и смирения даже до конца показавый.
Радуйся, подвижнического венца от младости возжелавый.
Радуйся, добродетелей сокровище пребогатое.
Радуйся, подвигов иноческих исполнение превысокое.
Радуйся, угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Кондак 1

Избранному угоднику, дивному предстателю, града Брянска покровителю князю Олегу Пресветлому принесем похвалы, яко присному душ наших заступнику и теплому нашему молитвенику: ты же, о звездо богосветлая, осиявая нас неоскудно, да избавившиеся от бед и скорбей, со умилением вопием ти: Радуйся угодниче Божий, княже Олеже, града Брянска чудотворче.

Среди большого количества святых, которым поклоняются, есть те, которые получили особое место. Многие читают молитвы святому Олегу Брянскому. Он признан особым примером стремления к ангельскому образу жизни. Кроме того, он был потомком известного благочестивого князя Михаила Черниговского.

Житие святого

В 13 веке Русь потерпала от нашествий полчищ орды. Разрушение, кражи, заброшенные земли – все это стало символами той эпохи. Многие богатства были украдены, но единственное, что не могли уничтожить – это вера. Все отмечали, что гибель всего земного является делом рук человечества.

Но верующие знают, что Господь поможет все преодолеть. Постоянное укрепление веры позволяет пройти через любые страдания. В тот период активно вели проповедническую деятельность Михаил Черниговский. Он и все его потомки старались донести слово Божье каждому. Есть особенные упоминания о житие святого князя Олега Брянского.

Первые упоминания о нем датируется 1274 годом. В нем речь идет о факте, что вместе с отцом принимал участие в противостоянии с Литвой. Когда все утихло, то проводил некоторое время у родной сестры. Всю жизнь он наблюдал за тем насколько все быстротечно, принял решение об отказе от наследства. За собственные средства он создал Петро-Павловский монастырь в Брянске, а со временем стал там монахом по имени Василий.

Точной даты нет, но есть сведения о том, что он умер тут же в 1331 году. Тогда погребли тело под соборным храмом.

В чем помогает святой Олег Брянский

К нему постоянно обращаются со многими прошениями. Образ с его изображением можно найти практически в любом святом месте.

Так как его считают примером смиренности, то к нему обращаются для:

  • успокоения плотской похоти;
  • избавления от гордыни;
  • устранения тщеславия;
  • возвращения к вере заблудших.

Но стоит помнить о том, что не лики святых выполняют наши прошения, а наша вера. Если мы не будем проявлять должного отношения к святым и Богу, то никакие наши просьбы не будут услышаны. Вот текст самой популярной молитвы святому.

«О, преподобне отче, благоверне княже Олеже, угодниче Христов усердный, молитвенниче ко Господу теплый, защитниче в бедах и утешителю в печалех неустанный! Воззри, преблаженне, мило­стиво на град твой и виждь чада твоя, смиренно ти припадающия и служити тебе хотящия.
Не отвергни требующия твоея помощи, но яко благодетель и ходатай, моли присно Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да благословит страну Россий­скую, в мире и благоверии ю сохраняя, грады умножая, достояние Свое соблюдая. Вознеси, богоносне отче наш, сие малое моление недостойных раб твоих Владыце Христу, да утвердит во Святей Православней Церкви живый дух правыя веры и любве, благоче­стие непоколебимо, любомудрие христопоследовательно, да дару­ет пастырям ревность попечения о спасении людей, во еже неверующая просветити, заблуждшия наставити, отпадшия обратити и привлещи.
Изряднее же, да вся чада Церкве Православныя чисты сохранит от мирских искушений, похотей плотских, суемудрия, суеверий и наваждений вражеских.
Ей, угодниче Божий, не презри нас, молящихся тебе, но помози нам ско­рым предстательством твоим, да всяких бед, напастей и скорбей в сей жизни временней избежавше, кончину непостыдну обретем, и тако на земли богоугодно поживше, жизни райския на небеси сподобимся, идеже вкупе с тобою прославим человеколюбие и щедроты в Троице славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.»

Мощи святого Олега

Как уже было сказано, сначала его похоронили под храмом, где он провел последнее время своей жизни. Вначале 1930 годов было принято решение перезахоронить его для предупреждения надругательств. Их поместили под алтарем Введенской церкви обители. Все, кто принимали участие в данном процессе, дали обещание о хранении тайны. Только в 1995 году были выданы сведения. С 10 августа 1995 года мощи стали доступными в Введенском храме Петро-Павловской обители. Возле них проводят напутственный молебен для новых воинов города.

В 2013 году Святейший патриарх Московский и всея Руси Алексий установил день памяти святого Олега Брянского. Он был назначен на 3 октября.

Помните, что перед прошением чего-то и о даровании благосклонности, стоит сначала поблагодарить его за то, что мы уже имеем.

Храни Вас Господь!

Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о святом Олеге Брянском:

Дети пишут Богу. — Если у меня что-то болит, это значит, Ты на меня сердишься? (Гоша, 4 кл.)- Я еще маленькая, учусь в третьем классе, грехов пока нет, но собираются. (Ева, 3 класс)- Когда я умру, не хочу ни в рай, ни в ад. Хочу к Тебе. (Вера, 3 класс)- Вчера узнал про Тебя примету: если вы богаты — эÑ… НА ТЕБЕ ПЮРЕ С СОСИСКОЙ… /обязательно прочти это/ Православного бомжа Валеру знали все. Во-первых, понятное дело, что православный: был на службах в разных храмах. Не только просил милостыню, но и молился. Во-вторых, потому что здорово умел работать: руки у мужика золотые. Если что где починить – от электропроводки до канали… ПРОЧТИТЕ, НЕ ПОЖАЛЕЙТЕ ВРЕМЕНИ! Смотри: вера станет открытой, доступной всем; никого за нее не будут гнать или притеснять. Очень много случайного народа придет в Церковь, в том числе и в духовенство. Так всегда было в дни благополучные, еще со времени Константина Святого. Многие из-за денег придут в храм, мн… «Да будет на всё Господи Твоя воля! Не так, как я хочу, как Ты дашь!!!» Ехал в карете богатый человек… Увидел крестьянина, сидящего на мостовой. Мужик плакал: — Не как ты хочешь, а как Бог даст! Не как ты хочешь, а как Бог даст!Невзирая на кучера («ишь, мол, пьяниц»), велел барин остановить карету. Позвал мужика, спросил его чего он тут сидит. П…

Святой благоверный Олег Брянский

День памяти: 3 октября.

О чем просят святого благоверного Олега Брянского
Житие святого князя Олега Брянского
Подвиг святого князя-подвижника Олега
Мощи святого преподобного Олега Брянского
Молитвы святому князю Олегу Брянскому
Акафист святому князю Олегу
Величание
Видеофильм

О ЧЕМ МОЛЯТСЯ СВЯТОМУ ОЛЕГУ БРЯНСКОМУ

Святому Олегу очень полезно молиться о помощи в трудные времена, он является хорошим помощником в искоренении честолюбия, эгоизма, гордости, предубеждений и вожделений. Святой Олег Брянский помогает людям вновь обрести духовность и продолжить праведную дорогу, которая в конечном итоге приводит к Богу.
Люди, молящиеся пред иконой святого, достигают некогда утраченного внутреннего спокойствия, освобождаются от всех страхов и сомнений.

Необходимо помнить, что иконы или святые не «специализируются» в каких-то конкретных областях. Будет правильно, когда человек обращается с верой в силу Божию, а не в силу этой иконы, этого святого или молитвы.
Каким святым и кому нужно молиться в разных случаях и почему наши молитвы остаются без ответа.

ЖИТИЕ СВЯТОГО КНЯЗЯ ОЛЕГА БРЯНСКОГО

В XIII веке, во время монголо-татарского нашествия, жизнь на Руси затихла, города и села были разорены или даже стерты с лица земли. Огромное количество людей было уничтожено или угнано в рабство.
В это время особенно проявились личные качества русских правителей-князей. Кто-то из них искал покровительства у захватчиков и любой ценой старался получить от них разрешение на княжение. А некоторые, как Михаил Черниговский, предпочел славу небесную и за свою верность Руси был замучен в Орде.

Святые князь Михаил и боярин Феодор

Известно, что находясь в Орде, хан потребовал от князя Михаила Черниговского и его боярина Феодора поклониться идолам, угрожая, в противном случае, казнью. Окружавшие уговаривали князя уступить хану, сохранить свою власть и в дальнейшем послужить Руси, но князь Михаил отвечал:
«Не хочу я быть христианином только по имени, а дела творить языческие».
Устояв перед этим огромным искушением, князь 20 сентября 1246 года претерпел мученическую кончину ради Христа.
«Не погублю души моей, прочь слава мира сего тленного», — эти предсмертные слова Святых Михаила и Феодора стали завещанием Православной Руси.

Святой благоверный князь Олег Романович Брянский был внуком святого мученика князя Михаила Черниговского и, возможно, ему тоже передалась стойкость деда и любовь ко Господу, к правде и справедливости.

К сожалению, до нас дошли лишь некоторые сведения из жития святого Олега. Например, из летописи известно, что в юношеском возрасте благоверный князь Олег в 1274 году, вместе со своим отцом, князем Романом Михайловичем Брянским, участвовал в военных действиях против Литвы.
После военного похода Олег приезжал во Владимир Волынский к своей сестре Ольге (во Святом Крещении — Елене) Романовне, супруге благочестивого князя Волынского Владимира Васильковича, благодаря стараниями которого был построен не один храм и монастырь.
Видимо, тогда уже святой Олег принял решение оставить мирскую жизнь и посвятить свою жизнь служению Богу на монашеском поприще.
Невзирая на блестящие перспективы жизни, в 1274 году Олег отказывается от наследственной власти великого князя Черниговского в пользу своего брата.
Уступив свой престол, он постригся в монахи с именем Василий (или Леонтий по другим источникам) в Брянском монастыре, дошедший до наших времен под названием Петропавловский, который был построен на личные средства святого Олега.

Святой благоверный князь Олег Брянский, внук священномученика благоверного князя Михаила Черниговского, отличался глубоким благочестием и строгостью своей монашеской жизни.

В этом монастыре святой князь совершал иноческий подвиг и, согласно церковным архивам, скончался 20 сентября/3 октяюря 1307 года, и погребен в монастырском храме.
Тело Святого Олега Брянского было погребено под спудом в соборном храме его монастыря.

ПОДВИГ СВЯТОГО КНЯЗЯ-ПОДВИЖНИКА ОЛЕГА БРЯНСКОГО

Князь Олег Брянский был причислен к лику святых за глубокую веру в Бога. Он был наследником большого княжества, но решил, что служение Господу требует, чтобы он посвятил свою жизнь другому занятию, поэтому святой основал Брянский монастырь, где и провел свою жизнь монахом.
Подвиг князя Олега был в том, что он сумел проявить волю, отказался от власти и всех сопутствующих привилегий. В XIII веке (да и в настоящее время тоже) такое решение было совершенно непонятным для окружающих.

Оставить высокий пост и стать простым монахом – поступок решительный. Поэтому именины Олега считаются праздником кроткого, но стойкого человека, который способен на поступок с большой буквы. Святой был уверен, что физические блага не имеют такой ценности, как духовные. Поэтому монастырь был возведен на его собственные средства.

МОЩИ СВЯТОГО БЛАГОВЕРНОГО ОЛЕГА БРЯНСКОГО

Вскоре после смерти князь Олег Брянский был канонизирован Русской православной церковью как святой. Рака с мощами преподобного была установлена в одной из церквей Петропавловского монастыря.

Известно, что из благоговения к памяти святого князя-подвижника Патриарх Никон возвел Петропавловскую обитель на степень ставропигии (ставропигиальный монастырь управляется не епархиальными Архиереями, а непосредственно Патриархом).
В 1701 году на месте деревянного храма, где покоились Святые мощи Благоверного князя, был построен каменный храм в честь Введения во Храм Пресвятой Богородицы с приделом в честь Первоверховных Апостолов Петра и Павла. В другом приделе вскоре был освящен Престол в честь иконы Божией Матери «Знамение».

Рака с мощами святого Олега Брянского

В ноябре 1893 года Великий князь Константин Константинович, пожертвовал Петропавловскому монастырю икону «Святого благоверного князя Олега Брянского Чудотворца со сребропозлащенною к ней лампадою, весом 2 фунта 17 золотников и четыре билета пятипроцентных по 150 рублей с тем, чтобы проценты с этих билетов поступали на елей в неугасимую лампаду пред этой иконой».
14 июля 1897 года Святейший Синод, в ответ на ходатайство Брянской городской Думы, издал указ, в котором говорилось:

«По вниманию к благочестивому усердию граждан города Брянска и согласно отзыву Преосвященного Орловского, Святейший Синод определяет: совершать ежегодно в городе Брянске торжественное празднование в честь Святых угодников Олега и Поликарпа, в дни их памяти, дозволив вместе с тем возглашать имена этих угодников Божиих на отпустах …»

13-го июля 1900 года Брянская городская Дума объявила 20 сентября — день памяти Брянского угодника Божия, Святого князя Олега — не торговым днем. В этот день, с 1900 года, во всех Брянских храмах совершались торжественные Богослужения, а торговля была закрыта.
В 1903 году, по благословлению Святейшего Правительствующего Синода, издан «Верный месяцеслов всех Русских Святых», где впервые указан и день памяти Преподобного Олега, князя Брянского — 20 сентября / 3 октября.

В начале 1930-х годов, по благословению Архиепископа Брянского Даниила (Троицкого), во избежание поругания от безбожников, произошло перезахоронение мощей Преподобного князя Олега. Честные мощи были перезахоронены в подклете под Алтарем Введенского храма обители. Принимавшие участие в перезахоронении дали обещание не рассказывать никому о происшедшем. Лишь в 1995 году бывшая староста Введенского храма Мария Александровна Белова, которая в 1930-е годы была юной прихожанкой, открыла местонахождение Святых мощей. По благословению Высокопреосвященнейшего Архиепископа Брянского и Севского Мелхиседека, усердием протоиерея Георгия Козловского и других священнослужителей Введенского храма местонахождение Святых мощей Преподобного князя было обнаружено.

10 августа 1995 года честные останки Святого Олега были вновь обретены и с тех пор открыто почивали во Введенском храме Петропавловской обители. В воскресные дни во время вечернего Богослужения перед мощами совершалось чтение Акафиста Преподобному Олегу Архиерейским Служением.

5 декабря 2003 года, по благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия, было установлено празднование Собора Брянских Святых в день памяти Преподобного князя Олега Брянского.

Перенесение мощей святого Олега

23 июня 2012 года Чудотворные мощи святого князя Олега Брянского из Воскресенского храма перенесли в Брянский Кафедральный Собор Святой Троицы.
Одна из первых и самых ранних икон мученика находится в Петропавловском монастыре города Брянска. Земляки гордятся святыней, и каждый год большое количество людей со всего мира съезжается в этот монастырь, чтобы помолиться пред святым ликом мученика. Традиционно на иконе изображен сам Олег Брянский в одеянии монаха. Иконописцы обычно изображают в одной руке монаха храм. Другой рукой Олег указывает на священную обитель, тем самым показывая людям, что церковь является домом Господа, где каждый сможет обрести спокойствие и поддержку.

Память святого князя Олега Брянского Церковью местно празднуется с памятью его деда, св. Михаила Черниговского, 3 октября.

Добавить комментарий

Закрыть меню