Иов игумен почаевский

Жизнеописание

Родился на территории Галиции, в возрасте 10 лет поступил в Угорницкий монастырь. В 12 лет принял монашеский постриг с именем Иов, по достижении совершеннолетия был рукоположен в иеромонаха. В 30 лет принял великую схиму с именем Иоанн (несмотря на это прославлен в лике святых с именем Иов).

По просьбе князя Константина Острожского Иов был переведён в находившийся в его владениях Дубенский Крестный монастырь и более 20 лет был его настоятелем. Будучи настоятелем Иов проводил просветительскую деятельность, при нём в типографии князя Константина была Иваном Фёдоровым напечатана Острожская Библия (первая полная славянская Библия). Под его руководством выполнялись переводы трудов Отцов Церкви. Недовольство по поводу его просветительской деятельности со стороны католиков и униатов заставили его около 1604 года перейти в окрестности Почаевской горы в поисках места для аскетических подвигов. Он поселился в пещере и изнурял своё тело постом.

Монахи Почаевской обители, видя благочестие Иова, сделали его игуменом монастыря. Иов ввёл в монастыре общежительный устав. При нём началась активная строительная деятельность: возведены новые монастырские стены, построен Свято-Троицкий собор, а затем ещё шесть церквей. Продолжая свою просветительскую деятельность Иов создал Почаевскую типографию. Также он не оставил работу по написанию сочинений в защиту православия. Известна хранившаяся в Почаевской лавре «Книга Иова Железа, игумена Почаевскаго, властною его рукою написанная» (в 1884 году была издана под названием «Пчела почаевская»); оригинал рукописи не сохранился.

Умер в возрасте ста лет, в 1651 году. Мощи его найдены нетленными в 1659 году. 28 августа 1833 года по решению Священного Синода мощи Иова были открыты второй раз для освидетельствования. В 1902 году Святейший Синод определил в этот день обносить святые мощи преподобного Иова вокруг Успенского собора Почаевской Лавры после Божественной литургии.

Иов Почаевский, житие

Святой Иов Почаевский родился в Галиции. Его родители были благочестивые по призванию. Он носил мирское имя Иоанном. Как только он научился читать, так сразу и начал знакомится с высокими образцами нравственной жизни. Прежде всего он изучал творения преподобного Иоанна Лествичника.

Конечно, что чтение таких образцов не могло пройти бесследно. Они оставили в его жизни бесценный след, который в принципе и сыграл огромную роль в его жизни. Именно под влиянием такого чтения, еще в родительском доме у парня возникли духовные стремления к подражанию высоким образцам древнего подвижничества.

Нужно отметить, что его стремление к высшему было настолько великим, что он решился оставить родителей и подался служить в монастырь. С вступлением в который у него началась по истине новая жизнь.

В 10 лет он пришел в Преображенский монастырь и уже в 12 лет принял монашество с именем Иов. Будучи юношей, он был очень известным благодаря своему величайшему благочестию и строгой подвижнической жизни.

С 1580 года Иоанн управлял Крестовоздвиженским монастырем. Во время управления монастырем, которое длилось 20 лет преподобный Иов Почаевский находился в обстановке гонений на Православную веру со стороны католиков. Спустя некоторое время преподобный из-за тягости игуменства оставил монастырь. Он начал стремится к отшельнической жизни. Именно тогда он переселился на Почаевскую гору и поселился в пещеру, которая находилась недалеко от Успенского храма.

Он ревностно исполнял работу проповедника и настоятеля. Он был ласков и добрым со всеми людьми. Однажды старец пришел ночью в монастырь и увидел, как вор пытался взвалить на себя куль зерна. Вместо того, чтобы ругаться и пытаться отобрать его, Иов подошел к вору и помог ему этот мешок взвалить на спину. Но при этом напомнил о том, что он будет отвечать за содеянное на страшном суде. Вор был ошеломлен от услышанного краткого слова. Он в миг упал на колени и начал просить прощение.

Скончался Иов Почаевский в 1651 году. Его мощи были обретены спустя 8 лет после его смерти. Это произошло после его трехкратного явления митрополиту Дионисию Киевскому. Когда на богомолье приехала Ева Домашевская, она увидела, что в церкви сияет свет. Ее служанка решила узнать какое там идет служение. Когда она вошла в церковь, то застыла от изумления. В церкви двери были открыты, а среди церкви среди двух ангелов молился преподобный Иов. Он обернулся к девице и попросил, чтобы она позвала игумена Досфея. На тот момент игумен очень болел. Он дал ей плат, который был омоченный в миро. Когда больной его приложил к себе, то вмиг исцелился.

О чем молятся Иову Почаевскому

Прежде всего нужно сказать о том, что молитва Иову Почаевскому особо сильна в дни празднования его памяти. А это происходит трижды в год:19 мая, 10 сентября и 10 ноября. Первая дата – это день памяти, вторая- день обретения мощей святого, а третья – день кончины. У святого Иовы Почаевского просят в молитве о следующем:

  • об исцелении от тяжких болезней,
  • укрепления в вере,
  • молятся о всякой нужде,
  • об избавлении от нашествия и нападения.

Текст молитвы Святому Иову:

О всесвятый и преславный угодниче Божий, преподобне отче наш Иове, присный о нас ко Господу молитвенниче и теплый предстателю о душах наших, к тебе всеумиленно ныне притекаем и, поминающе подвиги и чудеса твоя, яже сотворил еси и твориши на земли, просим и молим твою благостыню: якоже твердо и неизменно потрудился еси в вере Христа Бога нашего, и, сию до конца в себе и во всех присных твоих целу и невредиму сохранивый от всяких приражений вражиих и ересей тлетворных, сице и нас в Православии и единомыслии укрепи, отгоняя молитвами твоими всякую тьму неверия и неправо­мыслия от сердец и помышлений наших; послуживый Господу и Богу твоему делы благими и неизреченным самоотвержением в трудех, бдениих и пощениих, настави нас на путь всякия добродетели и благостыни, избавляя от искушений и грехов, удаляющих нас от Бога и повергающих в бездну зла все житие наше; явивыйся иногда с Пречистою Девою Богородицею верху горы Почаевския во спасение обители твоея от нашествия и обложения агарянскаго, и ныне ускори на помощь стране нашей противу всех врагов наших, внешних и внутренних, утверждая мир и тишину в земли нашей, да безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте; и всем к тебе притекающим и припадающим к раце честных и многоцелебных мощей твоих и твоея помощи и заступления требующим неоскудныя милости независтно подаваяй, не остави и нас, сирых и безпомощных, тебе молящихся, избавляя от всякия скорби, гнева и нужды, от глада, губи­тельства, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменник и междоусобныя брани.

Ей, угодниче Божий, призри милостивно от Престола Царя славы, Емуже ты ныне предстоиши со Архангелы и Ангелы и со всеми святыми, на обитель твою Почаевскую, еюже ты древле мудро правил еси, наздав ю всехвальным и дивным житием твоим, и сохрани ю молитвами твоими и всякий град, и страну и всех отовсюду, на море и на суши, в пустынях и в заключениих многораз­личных тебе призывающих, от всех зол, видимых и невидимых, да, тако твоею помощию и ходатайством спасаеми, в веце сем и по скон­чании живота нашего сподобимся купно с тобою славити и воспевати всечестное имя Отца, и Сына, и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Кроме вышеописанного к святому также возносят благодарственные молитвы и читают акафист, для регулярного чтения которого обязательно нужно получить благословение от священнослужителя.

Акафист Иову Почаевскому звучит так:

Кондак 1

Избранный чудотворче и земли нашея добрый учителю, всея же вселенныя усердный молитвенниче, преподобне отче Иове, чистым твоим житием просвещаема обитель твоя и вси православнии людие благодарственная о тебе Святей Троице возносят хваления. Ты же яко имеяй дерзновение ко Господу, предстатель буди о душах наших неусыпный и на страсти воинствующим скорый помощник, да в радости сердца зовем ти:

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Икос 1

Ангел благовестник воистинну явился еси нашим людем от врагов Церкви обуреваемым отче наш Иове, елико писанми твоими и книг священных печатанием, толико и богоугодным житием и славным еже к Богу отшествием, ныне же и всей вселенней предстатель теплый являешися у Престола Владычня; сего ради зовем ти:

Радуйся, истинныя Церкви добрый воине; радуйся, православия светлый светильниче. Радуйся, отцы наша от ереси оградивый; радуйся, чада их во благочестии утвердивый. Радуйся, спасения ради дом родителей издетска оставивый; радуйся, о души твоей попечение паче всех показавый. Радуйся, яко твоим отроческим подвигом старцы удивишася; радуйся, яко от юности во Ангельском образе к тем сопричтен был еси. Радуйся, обитель Угорницкую твоим житием просветивый; радуйся, множайшими труды монастырь Дубенский прославивый. Радуйся, немощных в вере утверждение; радуйся, неведущих вразумление.

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Кондак 2

Видяще иноцы Угорництии ревностное твое в духовном житии преспеяние, схимонаха и пресвитера тебе быти устроиша, обаче Волынская земля на вящшия труды тя подвизающи, устрои тебе игумена быти во граде Дубенстем ко отражению еретических поползновений, православным же людем ко окормлению духовному и к неленостному Господеви воспеванию: Аллилуиа.

Икос 2

Разум совершен воистинну отче показал еси, егда душевнаго ради устроения на гору Почаевскую уклонился еси и вместо начальствования послушанию паки предался еси, обаче в лучший того подвиг Господь тебе вменяше вторицею приятое зде игуменство, братие же Почаевстии взываху ти с веселием:

Радуйся, наш отче новый и предивный; радуйся, благочестия образе. Радуйся, начальство, яко служение, приявший; радуйся, Богу и ближним волею поработивыйся. Радуйся, яко в начальстве твоем Христова смирения подобие является; радуйся, яко того ради покой душам нашим обретается. Радуйся, о людех доброе моление возносивый; радуйся, на демоны мужественно ополчивыйся. Радуйся, Ангельскаго ликостояния приобщивыйся; радуйся, добрый путевождь ко спасению нам явивыйся. Радуйся, спасающимся ободрение; радуйся, ленящимся обличение.

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Кондак 3

Сила Духа Божественнаго обогати тя Иове премудре, егда татя монастырския пшеницы обличив, абие прощение тому даровал еси и утаенное паки ему возвратил еси покаяния его ради и алчущаго телесе насыщения, сие бо сотворив, окамененную умягчил еси душу и научил еси пети: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяй присное попечение о душе твоей отче преподобне, возлюбил еси пещерное затворение, идеже дни и нощи в молитве провождая, единому Богу беседовал еси, темже и свет благодати его темную пещеру яко Фаворскую гору облиставаше и научаше всех взывати тебе:

Радуйся, молитвы непрестанное кадило; радуйся, слез неистощимый кладезю. Радуйся, древним Киево-Печерским затворником уподобивыйся; радуйся, тех благодатныя дарования стяжавый. Радуйся, яко молитвами твоими братия в терпении укрепляшеся; радуйся, яко воздыханьми твоими демони от твоея обители отгнашася. Радуйся, в темную пещеру небесный свет призвавший; радуйся, и в наша страстныя души благодать от Господа приносящий. Радуйся, скалы Почаевския твердейший адаманте; радуйся, всея страны нашея преславный светильниче. Радуйся, вселенския Церкве преславный столпе; радуйся, всех молящихся прибежище.

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Кондак 4

Бурю еретических нахождений отгнати желая, был еси в богоспасаемом граде Киеве со освященным Собором Православных, идеже неврежденную веру дерзновенно исповедал еси и к томужде вся люди увещевал еси, тем же и священныя книги тиснением предавати во обители Почаевстей не преставал еси, яко всем чтущим сия истинную веру содержати и православно пети Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша иноцы Почаевстии непрестанную молитву Иисусову, твоими усты глаголемую, отче Иове, слезы же из очию твоею текущия видеша и твоею учительною беседою назидающеся, образом же жития твоего умиляющеся, глаголаху:

Радуйся, молитвенниче наш предобрый; радуйся, учителю наш кроткий. Радуйся, благодатныя слезы источаяй; радуйся, и наша сердца умиляяй. Радуйся, яко духовную жертву непрестанно ко Господу возносиши; радуйся, яко райская утешения во уме твоем присно предносиши. Радуйся, Крестителя в воздержании подражателю; радуйся, многострадальнаго в долготерпении соревнователю. Радуйся, тою обою дарований приобщивыйся; радуйся, Ангельскаго сослужения сподобивыйся. Радуйся, нищих питателю; радуйся, скорбящих утешителю.

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Кондак 5

Боготечней звезде уподобился еси преподобне, обходя землю Галицкую и Волынскую, светом же православия вся просвещая, ревнителем веры сугубую ревность внушая, добрых сердца в православии утверждая, ленивых же присно воздвизая к пению Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша монаси и простии людие игумена Почаевския обители земли копанием и древес саждением и гноя собиранием себе смиряюща, яко другому Дамаскину дивляхуся, и всяку гордыню еретическую возненавидеша, в православии же души своя утверждаху, глаголюще:

Радуйся, добраго подвига вождю; радуйся, истинныя веры утверждение. Радуйся, злочестивую гордыню еретиков обличаяй; радуйся, православное смиренномудрие возношаяй. Радуйся, яко тобою красоту благочестия познахом; радуйся, яко тобою суету мирскую в себе попрахом. Радуйся, богатым мира сего доброе вразумление; радуйся, нищим и трудником благое утешение. Радуйся, крест лишений волею подъявый; радуйся, той крест нам носити пособствуяй. Радуйся, Павла скинотворца последователю; радуйся, Христа Бога рабе благий.

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Кондак 6

Проповедник православныя веры и благочестия чрез все житие твое быв, Иове преподобне, сие святою кончиною твоею запечатлел еси, уже за седмицу предрек, безболезненно по причащении Святых Таин, прияти сподобился еси, никакоже о мире сем жалея, но разрешитися хотя и со Христом быти, во еже непрестанно воспевати Серафимскую песнь: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия благолепною красотою мертвенное тело твое преподобне, еже бо в житии твоем постом и трудами сокрушал еси, тоежде Господь по успении твоем нетлением и благоуханием прослави, нас же пети тебе научи:

Радуйся, небес пресельниче; радуйся, и земли молитвенниче. Радуйся, исхождение твое от земных предуведевый; радуйся, о том тепле возвеселивыйся. Радуйся, яко и нас в бесстрашии ко смерти утверждаеши; радуйся, яко упованию на милость Божию нас научаеши. Радуйся, любителей временнаго живота обличителю; радуйся, будущаго воскресения нетленный плотию свидетелю. Радуйся, плоть свою в житии распинати поревновавый; радуйся, туюжде по смерти благоуханну явивый. Радуйся, неверующих явное обличение; радуйся, надеющихся доброе утверждение.

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Кондак 7

Хотя Бог о нетлении мощей преподобнаго Иова известити Церковь, трищи в сонном видении того являет митрополиту Дионисию, аки жива и волю Господню извествующа, ему же веровав Дионисий прослави Вседержителя и угодника Его с песнию: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго тя о вселенней предстателя и чудотворца уведе освященный собор, монаси же и вси людие, егда пришедшу Дионисию на гору Почаевскую и житие твое уведевшу, честное твое тело из недр земли изнесеся нетленно и благоухания исполнено, чудеса же исцелений точаще, во еже вопити всем:

Радуйся, чудотворче новый и великий; радуйся, всех святых сопричастниче. Радуйся, землю Волынскую погребением твоим освятивый; радуйся, явлением мощей твоих в православии нас утвердивый. Радуйся, яко тобою исцеления хромии и слепии приемлют; радуйся, яко твоего нетленнаго телесе демони трепещут. Радуйся, и нас, пред гробом твоим стоящих умиления исполняяй; радуйся, к желанию спасения нас подвизаяй. Радуйся, аки живый, по смерти многим явивыйся; радуйся, небесным силам духом твоим приобщивыйся. Радуйся, чудес источниче; радуйся, на демоны нам крепкий помощниче.

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Кондак 8

Странное и дивное чудо показал еси преподобне, Иове, егда вскоре по прославлении твоем явился еси посреде двою Ангелу моляся в Церкви Почаевстей и плат миром исполненный девице некоей дал еси возложения ради на раны болящему игумену Досифею, той же исцеление прием абие к твоему гробу здрав припадаше, поя Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Весь еси воистинну обители твоея покров и заступление Иове преславне, сие бо православнии людие разумеша, егда тя на небеси узреша Богородице молящася о спасении святыя Лавры, монахов же и мирских челевек, от агарян зело осаждаемиих, но от того часа в радости тебе поющих:

Радуйся, всемощный наш заступниче; радуйся, святыя обители стено необоримая. Радуйся, нападения агарянская отражаяй; радуйся, стрелы на главы их возвращаяй. Радуйся, яко умолил еси Ангельским Силам явитися к тех поражению; радуйся, яко многие агаряне ко Христу тогда привел еси. Радуйся, ратники на обитель воюющия в послушники Ея претворивый; радуйся, непокоривыя беглецы сотворивый. Радуйся, дерзости богоборныя посрамление; радуйся, терпения христианского увенчание. Радуйся, упования еже на тя не посрамивый; радуйся, молитвенники твоя спасый и прославивый.

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Кондак 9

Всякия отступства и колебания в вере народом и обителию твоею претерпенная, отпустив преподобный Иов, молитвами своими землю Волынскую ко православию возврати и в ней святыню Почаевскую твердейший оплот истинныя веры ныне являет, приходящим к ней тьмочисленным людем, святыя же мощи его усты и сердцем целующим и поющим Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии славы твоея явишася православнии архиереи и весь освященный собор, егда мощи твоя, от отступник православия сокровенная, паки изнесоша во святую Церковь поклоняющимся христианом и в веселии глаголющим:

Радуйся, православныя Волыни солнце; радуйся, истинныя Церкве звездо. Радуйся, заре правды нощи прешедшей возсиявшая; радуйся, луче, тьму ереси разгнавший. Радуйся, в нове твоих мощей явлений паки чудеса источаяй; радуйся, тем отступление от православия в конец обличаяй. Радуйся, яко моления верных исполняти не престал еси; радуйся, яко согрешения отец наших не помянул еси. Радуйся, и нас врагом прощати научаяй; радуйся, и нас в долготерпении утверждаяй. Радуйся, малодушных обличение; радуйся, кающихся прощение.

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Кондак 10

Спасения нашего буди и ныне ходатай Иове преподобне, зане многия растленныя обычаи нечестивии людие введоша во страну нашу и теми крепость наша оскуде, но в сокрушении сердец наших к твоему заступлению припадаем, на твое же предстательство уповающе, вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена твердая православной веры в земле Волынстей и Галицстей чрез все житие твое был еси отче преподобне, но и по преставлении твоем явленьми и исцеленьми за истину побораеши, еще же и невидимо душам чад твоих беседуеши, да вси вопием ти:

Радуйся, спасения нашего поборниче; радуйся, искушений злых отгнателю. Радуйся, ко Господу дерзновение о нас стяжавый; радуйся, от Того благодать исцелений приявый. Радуйся, яко со Ангелы в раи днесь водворяешися; радуйся, яко со Апостолы и мученики тамо ликуеши. Радуйся, купно с ними о Церкви предстателю; радуйся, милосердия Божия к нам ходатаю. Радуйся, кающияся еще в житии твоем возлюбивый; радуйся, ныне тех молитвы, яко фимиам к небесному Престолу возносяй. Радуйся, и всех молящихся скорый слышателю; радуйся, смиренных сердцем покровителю.

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Кондак 11

Пение наше благодарное, от любве чистыя приносимое, приими угодниче Божий, яко же вдовицине лепте зане духовное имение наше нищетно пред тобою, благими же делы подражати тебе не возможем, но сокрушенная воздыхания о гресех наших приносяще, твоих добродетелей славою утешаемся, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светильник православныя веры и столп благочестия был еси отче наш Иове, словом, житием, любовию, верою, чистотою, в них же и нас твоими молитвами укрепи, всякия же ереси и развращенныя обычаи от нас далече отжени, да благодарственное сотворим ти пение:

Радуйся, Божий избранниче; радуйся, Ангелов собеседниче. Радуйся, и от нас духом любве твоея не отступивый; радуйся, и нам от духа твоего дарования разделяяй. Радуйся, яко зрящии нетленное тело твое на страсти телесная ополчаются; радуйся, яко чтущии о святем житии твоем, душу свою очистити тщатся. Радуйся, ревновати о своем спасении нас научаяй; радуйся, и ближних спасению служити нас подвизаяй. Радуйся, ревностию о православии сердца наша распаляяй; радуйся, покаянием о гресех души наша сокрушаяй. Радуйся, духовнаго сна разгнателю; радуйся, духовныя бодрости подателю.

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Кондак 12

Благодать непрестанныя молитвы и о теле небрежения, радости же духовныя и к ближним сострастия обильно стяжал еси отче Иове, тем же и нас ленивых и грешных, тоя причастники сотвори твоими всемощными молитвами, да мучительства страстей избавльшеся, воспоим Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще твое дивное житие на земли и на небеси прославление, молим тя Иове преподобне: утверди молитвами твоими православную веру во стране тебе присной, всю же Христову Церковь на земли противу неверия и ереси защити и укрепи, наша же не отвергни хваления сицевая:

Радуйся, Апостольскаго служения сопричастниче; радуйся, пустыннических подвигов ревнителю. Радуйся, нищеты духовныя благий образе; радуйся, плача духовнаго богатный стяжателю. Радуйся, яко кротостию твоею души татий и злодеев, аки наследие доброе Господеви привел еси; радуйся, яко со всеми алкавшими и жаждавшими правды ныне во дворех Божиих насыщаешися. Радуйся, от Бога со всеми милостивыми помилованный и прославленный; радуйся, со всеми чистыми сердцем лицем к лицу ныне Того созерцаяй. Радуйся, и нас от небесных с любовию назираяй; радуйся, всем о православии трудящимся помощь от Господа подаваяй. Радуйся, обитель твою от всякаго обстояния сохраняяй; радуйся, и о всей вселенней молитвы Господеви возносяяй.

Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий, и обители Почаевския украшение.

Кондак 13

О, всеблаженне преподобне Иове, православныя веры великий ревнителю и ереси твердый обличителю! Малаго сего моления от убогих сердец наших к тебе возносимаго не отвержи, но буди нам присный в вере и покаянии наставник, в подвизех благий помощник и пред Господом о спасении нашем неустанный молитвенник, о тебе вопиющих Богу: Аллилуиа.

Господь всегда с Вами!

Смотрите видео о святом Иове Почаевском:

Упражнение «Перед лицом Божиим» (Митрополит Сурожский Антоний) Вот только обратите внимание, что это упражнение, а не практика жизни!Упражнения заключаются в том, чтобы, когда вам нечего делать – ничего не делать и никуда не устремляться. Это кажется очень простым делом, а попробуйте… Вот выдалось пять минут свободного времени. Что Ð…

Светлые люди среди нас «Однажды я отпевал молодую женщину,— вспоминает отец Лонгин.— Была зима. Смотрю, после отпевания на могиле остались четверо мальчишек. Все ушли, а они стоят совсем замерзшие, в резиновых сапожках на босу ногу и не идут никуда. На улице мороз градусов 20. А самый маленький из Ð… В магазине Сегодня в магазине обратил внимание на бабушку — долго выбирала консервы подешевле. Обратил внимание, что в плюс 2 градуса, она была в резиновых тапочках… Подошел, встал рядом, помог разобраться с ценниками, потом повел по магазину, кидал в корзину все, что попадалось на глаÐ… Тетя Лена, а можно я не умру? Я знаю, что 97% из вас не добавят эту запись к себе на страницу, но хотя бы 3% моих друзей сделают это. В честь тех, кто умер, и тех, кто борется с раком.— Тетя Лена, а можно я не умру? — мальчик, лежащий на кровати, полностью лишен волос на голове. Кожа зеленоватого оттенка. Он пох…

Молитвы преподобному Иову Почаевскому

Полезно? Поделись ссылкой!

Тропарь преподобному Иову Почаевскому, глас 4-й

Возложь на ся иго Христово от юности, преподобне отче Иове, многолетне свято подвизался еси на поприще благочестия во обители Угорницкой и на острове Дубенстем, и пришед к горе Почаевской, знаменанной цельбоносною стопою Пресвятыя Богородицы, в тесной пещере каменней богомыслия ради и молитвы многократно заключался еси, и, благодатию Божиею укрепляяся, мужественно потрудился еси на пользу обители твоея, купно же и противу врагов Православия и благочестия христианскаго. И наставив сицевому ополчению иночествующих, победители тех представил еси Владыце своему и Богу. Того моли спастися душам нашим.

Кондак преподобному Иову Почаевскому, глас 8-й

Возсия от спуда земнаго сокровище нетленное мощей твоих, угодниче Божий, яко, благочестно пожив в вере Христа Бога нашего, достигл еси добродетелей совершенства, и, оставив сладость жития преходящаго, в пещере горы Почаевския в пощениих, молитвах и трудех свято подвизался еси, и теми тело твое увядил еси. Ныне же, пришед к Богу в безмятежный и вечный покой, молишися о всех с верою к тебе прибегающих. Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.

Молитва первая преподобному Иову Почаевскому
от разных недугов

О, всесвятый и преславный угодниче Божий, преподобне отче наш Иове, присный о нас ко Господу молитвенниче и теплый предстателю о душах наших, к тебе всеумиленно ныне притекаем, и поминающе подвиги и чудеса твоя, яже сотворил еси и твориши на земли, просим и молим твою благостыню: якоже твердо и неизменно потрудился еси в вере Христа Бога нашего, и сию до конца в себе и во всех присных твоих целу и невредиму сохранивый от всяких приражений вражиих и ересей тлетворных, сице и нас в Православии и единомыслии укрепи, отгоняя молитвами твоими всякую тьму неверия и неправомыслия от сердец и помышлений наших; послуживый Господу и Богу твоему делы благими и неизреченным самоотвержением в трудех, бдениих и пощениих, настави нас на путь всякия добредетели и благостыни, избавляя от искушений и грехов, удаляющих нас от Бога и повергающих в бездну зла все житие наше; явивыйся иногда с Пречистою Девою Богородицею верху горы Почаевския во спасение обители твоея от нашествия и обложения агарянскаго, и ныне ускори на помощь всей православней и боголюбивей державе нашей противу всех врагов наших внешних и внутренних, утверждая мир и тишину в земли нашей, да твоими молитвами и предстательством тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте; и всем, к тебе притекающим, и припадающим к раце честных и многоцелебных мощей твоих и твоея помощи и заступления требующим неоскудныя милости независтно подаваяй, не остави и нас, сирых и безпомощных, тебе молящихся, избавляя от всякия скорби, гнева и нужды, от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменник и междоусобныя брани. Ей, угодниче Божий, призри милостивно от Престола Царя славы, Емуже ты ныне предстоиши со архангелы и ангелы и со всеми святыми, на обитель твою сию Почаевскую, еюже ты древле мудро правил еси, наздав ю всехвальным и дивным житием твоим, и сохрани ю молитвами твоими, и всякий град, и страну, и всех отовсюду, на мори и на суши, в пустынех и в злоключениих многоразличных тебе призывающих, от всех зол видимых и невидимых, да, тако твоею помощию и ходатайством спасаеми, в веце сем и по скончании живота нашего сподобимся купно с тобою славити и воспевати Всечестное имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Молитва вторая преподобному Иову Почаевскому
во время бедствия и нашествия врагов

О преподобне отче Иове, иноков трудолюбнаго жития богомудрый наставниче, кротости и воздержания, чистоты и целомудрия, братолюбия и нищелюбия, терпения и бдения от ранней юности до поздней старости неутомимый подвижниче, веры православныя великий ревнителю и непреоборимый поборниче, земли Волынския и Галицкия светило благосветлое и святыя Почаевския обители непобедимый защитниче! Призри оком благоутробия твоего на нас недостойных чад твоих, к тебе усердно по вся дни прибегающих и на боголюбивыя люди сия, пред твоими духоносными и многоцелебными мощами собравшияся и благоговейно к тем припадающия, и испроси предстательством твоим ко Всевышнему Владыце им и нам вся, яже к животу и благочестию, полезная и благопотребная: болящия исцели, малодушныя ободри, скорбящия утеши, обидимыя заступи, немощныя подкрепи и поверженныя долу возстави, всем вся, благодатию от Бога данною, даруй, по коегождо нужде и потребе, во спасение души и во здравие телу. Вознеси угодниче Божий всемощную молитву твою о Российской державе, да будет выну мир и тишина, благочестие и благоденствие, в судах правда и милость, в советах мудрость и благое преспеяние, да утверждается же во благих человецех верность, в злых же страх и боязнь, во еже престати им от зла и творити добрая, да тако в державе Российстей царство Христово растет и множится и да прославится в нем Бог, дивный во святых своих: Емуже единому подобает всякая слава, честь и поклонение Отцу и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва третья преподобному Иову Почаевскому
для чтения пред мощами преподобного

О всеблаженне и богоносне отче наш Иове, иноческаго ангелоподобнаго жития богомудрый наставниче, веры православныя восточно-кафолическия против лжемудрований запада непреоборимый защитниче и поборниче, богопреданных уставов Церкве и преданий отеческих верный блюстителю и строгий взыскателю, святости и чистоты, целомудрия и нестяжания, трудолюбия и богомыслия, поста и бдения великий ревнителю, долготерпения и злострадания неутомимый и непобедимый ратоборче, образ кротости, зерцало смирения, пример незлобия, постников удобрение, девственников похвало, монахов и схимонахов радосте. По имени твоему, преподобне отче, якоже и древняго онаго Иова, многострадальна и праведна, и житие твое бысть праведно и непорочно от младенческих пелен, всеми делы благими, яко многоценным бисером, благоукрашенно и благодушным терпением чрез многа лета скорбей и болезней, паче злата и сребра, в горниле искушенных, просиявши. Еще бо сущи дванадесяти точию лет, восприял еси на ся иго Христово с великим образом монашеским и даже до старости и престарения вящше девятидесяти лет, благодушно и неослабно, непоползновенно и неблазненно понесл еси, прошед всяк путь правды и святыни в посте и молитве, в коленопреклонениих и бдениих и тако на высоту добродетелей изрядну, вспомоществуем благодатию Божиею, по степенем возшел еси, яко всем дивитися и ублажати тя за премногую добродетель и любомудрие твое, не точию в пределех отечествия твоего, но и в странах окрест сущих, о чесом слышав боголюбивый князь Острожский и вельми возжелав имети тя руководителя себе на пути спасения, Крестовоздвиженской обители своей, яже на острове Дубенстем, предстоятеля и наставника молением любве своея привлече тя, отонудуже и святей обители Почаевской, яко сокровище велие и неоцененное, даровался еси. Темже и праведный Судия и мздовоздатель Бог, Иже весть сущия Своя, прежде даже не быти им, обещавый верным рабом Своим за труды и подвиги их во славу Его имени воздати сторицею, свыше призре на смирение твое и вознесе тя, и прослави тя на земли живых, даровав духоносному телеси твоему дар нетления и благодать врачевания недугов душевных и телесных, для всех, с верою и любовию ко всечестней раце твоей притекающих, а молитве твоей силу и крепость непобедимую, врагов видимых и невидимых устрашающую и поражающую. Егда бо иноплеменницы оны исмаелитстии, ихже Господь Бог еще в праотце их от рода и дому Авраамля отрину, врази креста Христова, облегоша гору и обитель Почаевскую, хотяще ю до конца разорити, тогда ты, отче прехвальне, был еси ходатай святыми твоими молитвами ко всемогущему и всеблагому Богу и к Преблагословенней Деве Марии Богородице, и благостию, тебе от Бога данною, и предстательством Пречистыя Богородицы отгнал еси все безумие супостатов тех и, всю ярость их разрушив и крепость победив, сотворил еси их бежати со страхом и трепетом. Призри убо и ныне оком благоутробия твоего, прилежно молим тя, обстояще святыя и многоцелебныя мощи твоя и усердно лобызающе я, призри на нас, недостойных чад и рабов твоих, вступивших в стези твои, но немогущих право по ним шествовати, и на место сие, от лет древних богоизбранное и чудесы прославленное, в немже имя твое призывается и егоже ты поты трудов твоих богоугодных оросил и возделал еси, и огради его и нас молитвами твоими от всякаго навета вражия и злаго обстояния, сохраняя и соблюдая всех и каждаго в мире и тишине, в вере нелицемерней и богоугодном жительстве. Подаждь же, угодниче Божий, и всем, приходящим семо и твоея помощи и заступления ищущим, благость и милость от Христа Бога нашего и Пречистыя Его Матере, да никтоже изыдет отсюду в туге и скорби, в печали и сетовании, постыжден и посрамлен в надеянии своем, но кийждо, по мере веры и любве своея, да восприимет себе поне некую отраду и утешение, облегчение и подкрепление, защиту и помощь, во славу Бога Трисвятаго, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Сайт нуждается в вашей помощи!

С каждым днём на сайт molitvoslov.today заходит всё больше и больше людей. Он для этого и создавался: в конечном итоге стать самым популярным и полным в рунете собранием молитв, акафистов, канонов и изображений икон. Но для развития ресурса нужны средства: ежегодное продление домена, оплата хостинга и услуг авторов статей. Обвешивать же сайт рекламой, как новогоднюю ёлку, совсем не хочется. Поэтому маленькая просьба ко всем кто долистал страницу до этого места и кому понравился molitvoslov.today: буду благодарен любой финансовой помощи на его развитие. Мир Вам!

Преп. Иов, в крещении Иоанн, сын православных родителей из Покутья, прозываемых Железо, полагал начало подвижнической жизни в Угорницком Спасском монастыре, одном из карпатских. Сюда поступил он 10 лет и спустя два года пострижен был в монашество. — Возрастая послушанием, чистотою и кротостью в жизни духовной, он утешал друзей благочестия жизнью своею. Здесь же удостоился он, против воли своей и по воле настоятеля, сана священства, что было конечно не прежде, как на 30 году жизни его.В сане священства Иов удвоил ревность свою к подвижничеству. Известность добродетелей его разносилась по Украине. По любви к благочестию и чистой вере кн. Константин Константинович Острожский, узнав о духовной твердости его, выпросил его у угорницкого игумена для должности настоятеля Дубенской обители своей. Дубенский крестный монастырь расположен был на острову, омываемом с трех сторон рекою, близь г. Дубно. Благочестивый князь с тем вызвал блаж. Иова в свою обитель, чтобы поддержать искреннее благочестие в иноках обители, среди разливавшейся порчи нравов, растлеваемых папизмом. Кн. Константин, при всем том, что владел огромным богатством, старался жить по уставу православной Церкви, в великий пост вкушал хлеб с водою и занимался только молитвою. Для поддержания православия содержал он училища, издавал книги, — как то библию, творения Василия В. и другие. Но папизм незримо портил людей. Вот явилась и уния — проводник растлевающего папизма. Пока жив был князь, он, сколько мог, охранял православие даже за пределами своих владений. Но в 1608 г. он умер. Униат Поцей, сперва епископ владимирский, потом митрополит, поступал с православными как палач, иезуиты, наставники его, поступали еще жесточе. По их наставлениям недостойный, полупомешанный сын великого отца, кн. Януш Острожский стал фанатиком папизма; в 1615 г. чрез иезуитов лишил он наследства племянников своих, князей Константина и Ивана, за то, что не согласились они быть папистами. Так и г. Дубно попал в когти иезуитов. — Можно представить себе, каково было блаж. игумену дубенскому при таком положении дел православия! Он собрал в обитель свою многочисленное братство, которое по его наставлению усердно занималось изучением писаний св. отцов. — К нему приходили многие слушать наставления его в благочестии. Строгий подвижник твердо боролся с скорбями времени и утешал других в скорбях. Жестокие страдания, переносимые православием от Иезуитов и прельщенной ими шляхты, не только не ослабляли благочестия, напротив возвышали его. Вот что пишет современник Копыстенский о галицкой Руси: «в России нашей року 1621 преставися пустынножитель в галицкой пущи, в ските над речкою, Бартемова прозываемою, был муж преподобный, в великой схиме нареченный Иов, в малой Иезекииль, в крещении Иоанн, который в святой горе афонской многи лета в трудах и подвигах иноческих чесно прошедши, в отчизний край изволением Божиим завитавши, на предреченном местцу скит заложив и многи в нем любоподвижнии чада, наследники святых оных первых пустынножителей отшельников зоставил». Блаженный настоятель Дубенской обители более 20 л. управлял иноческой Дубенской обителью, но когда увидел, что нельзя уже ему оставаться более в том крае без вреда себе и другим, удалился в Почаевскую обитель.

Карпатская Успенская обитель православия уже славилась тогда чудесами Богоматери. А блаженному Иову пришлось видеть их вместе с делами папизма и протестантства. Последнее любит величать себя именем евангельского учения. А это-то самоуслаждение и есть верный признак печального заблуждения. Практика протестантская слишком далека от духа евангельского, с какой стороны ни посмотрите на нее. Наследник имений Анны Гойской, благочестивой благотворительницы Почаевского монастыря, был тем же в одежде протестанта, чем Поцей — в рясе униатской. — Он отнял у обители имения, пожертвованные ей Гойскою, и всячески теснил иноков, разгонял богомольцев ее и хотел совсем разорить ее. В 1623 г. июня 19 д. послал он толпу слуг в монастырь разграбить его. — В исполнение воли пана ограблены были все драгоценные утвари обители и унесен был чудотворный образ Богоматери. Для Фирлея и этого было мало. Он нарядил свою жену в священные одежды, дал ей в руки св. потир и она стала произносить хулы на св. евхаристию православия и на Богоматерь. Но в то же время злой дух овладел богохульною женою. Страшные ее муки прекратились лишь тогда, как чудотворная икона благоговейно возвращена была в монастырь. Это было тогда, как бл. Иов был игуменом Почаевской обители. — Он выполнял здесь должность настоятеля с ревностью подвижника. Днем трудился он для обители: то садил сам деревья в садах монастырских, то укреплял плотины около монастырской ограды; работал от души, как поденщик, но для Господа. С братьями обходился кротко и ласково: никто не слыхал от него слова резкого. Из уст его всего чаще слышались слова: «Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй меня грешного». Раз, проходя чрез гумно монастырское, застал он крадущего пшеницу. — Вор в испуге пал к ногам игумена и умолял не объявлять о его поступке. Преподобный не только не укорил его ни одним словом, но еще сам поднял на плеча его мешок и отпустил с миром, напомнив ему только о том ответе, который должны мы дать за дела свои пред судом Божиим. — Гонители православия Фирлеи окончили наконец актом примирения свои распри «с иноками не в унии состоящими» это было в 1642 г. При преп. Иове.

Блаж. Иов, окончив дело с Фирлеями, принял великую схиму, с именем Иоанна. Большую часть времени проводил он теперь в пещере, в строгих подвигах поста и молитвы. «Если бы каменная пещера, в которой тайно подвизался преподобный, имела уста, говорит ученик его Досифей, она о многом поведала бы». Впрочем не оставлял он забот и об иноках обители и в 1649 г. Под его смотрением построен был великолепный храм св. Троицы! В пещеру затворялся он иногда на три дня, иногда на целую неделю, чтобы проливать слезные молитвы за себя и за бедствующее православие края. Однажды во время пламенной молитвы его небесный свет осиял пещеру его и отразился из глубины пещеры на храме обители. — Свидетель сего чуда Досифей пал в ужасе. — От подвигов стояния молитвенного отекли ноги у преподобного и покрылись ранами. — Это можно видеть и поныне на нетленных мощах его. Гниение страдавших ног было так сильно, что тело кусками отпадало от костей, но преподобный переносил все с терпением, по примеру древнего Иова. Тогда как проводил он такую подвижническую жизнь, дожил он до 100 лет и, назначив день смерти своей, тихо, без всякого страдания, почил 28 октября 1651 г.

Над мощами преподобного явился свет. Сам преподобный явился Дионисию Болобану, митрополиту Киевскому, и сказал, что Господу угодно открыть мощи его. Видение было в другой и в третий раз. В последний раз св. старец являлся с угрозою гнева Божия за невыполнение Божией воли о нем. Наконец митроп. Дионисий с архимандритом Феофаном и с братией Почаевской обители (авг. 8 1659 г.) открыл гроб преподобного и мощи его найдены нетленными. При этом последовали исцеления.

Самое замечательное исцеление совершилось над больным почаевским игуменом Досифеем. Накануне праздника воздвижения креста Господня прибывшая в обитель благородная панна Домашевская услышала с прислугою своею необыкновенное пение, исходившее из храма, тогда как в окнах светился огонь. — Сперва подумали, что иноки совершают всенощное служение. Посланная служанка Анна нашла церковные двери отворенными, в храме слышала пение и, когда вошла в храм, увидела преподобного Иова среди светлых мужей, совершающих молитву. — В страхе стояла она неподвижно, но преподобный, обратясь к ней, сказал: «не бойся, девушка, — иди и позови ко мне игумена обители Досифея». — «Он лежит на смертном одре, отвечала Анна». — Преподобный подал ей шелковый плат, омоченный в миро, и велел отнести к больному. Анна пошла и у дверей кельи стала звать игумена в храм от имени преп. Иова. Больной сперва принял этот зов за мечту; потом, оградив себя крестным знамением, взял плат, положил его на себя и, почувствовав себя окрепшим, встал с постели и пошел в храм. Экклесиарх, пришедший к началу утрени, изумился, увидав того, кто вчера лежал на смертном одре. «Как это ты, отче, пришел сюда?» спросил он игумена. — «Отец наш Иов молится за нас и прислал мне исцеление», отвечал игумен с восторгом и рассказывал, что было. — Храм, построенный панною Домашевскою, поныне еще цел и цело завещание ее 1655 года, которым просит она похоронить ее в церкви, построенной ею, «по чину восточного православного исповедания».

Оставляя давние чудеса преп. Иова, припоминаем чудо. — В 1832 году девица Матрона, Оренбургской губернии, три года страдавшая головною болью и отвращением ко всему святому, в Киеве видела во сне старца, украшенного сединою, и близ него некую жену в белом одеянии. По слухам о чудесах почаевской иконы Богоматери, отправилась она в Почаевский монастырь и здесь над мощами преп. Иова получила облегчение, а пред чудотворною иконою полное исцеление.

Добавить комментарий

Закрыть меню